Namirnica mjeseca
Prokulica
Podravka

Uključi svoju školu

Podravka & škole pripremaju zdrave školske obroke

Pridružite nam se, jedite kvalitetno i ukusno jer stvaranjem zdravih životnih navika u djetinjstvu, dugoročno možemo utjecati na zdrav i kvalitetan život.

Projekt podržava Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta

Namirnica
mjeseca

Upoznaj namirnice od kojih je sastavljen zdravi školski obrok, saznaj zašto su tako važne za naše zdravlje i kako ih pripremiti.

Pogledaj

Nauči više
i osvoji nagrade

Želiš znati više o raznovrsnoj i zdravoj prehrani, školskoj kuhinji i odgovornom ponašanju prema hrani. Igrajmo se zajedno, pošalji svoje ideje, a najbolje ćemo nagraditi.

Pogledaj

Galerija

Pridruži nam se, razveseli nas svojim fotografijama iz školske kuhinje, pošalji svoje crteže i sastavke na temu zdravi školski obrok.

Pogledaj

Što smo napravili do sada?

3 škole = 3000 učenika

Projekt Podravke i Grada Koprivnice pod nazivom Jedinstveni jelovnici OŠ Grada Koprivnice obuhvatio je 3 gradske osnovne škole i gotovo 3000 učenika.

Jelovnici za 37 tjedana

Za projekt je pripremljeno 60 normativa različitih jela. U svakoj školskoj godini od početka ovog projekta pripremili smo jelovnike za 37 tjedana.

5 x tijekom školske godine

Da bi djeca usvojila neko jelo koje sadrži nove, njima nepoznate namirnice potrebno ga je ponavljati na meniju najmanje 5 puta u toku jedne školske godine.

Pilot projekt

Promocijom je obuhvaćeno 11 škola u 6 različitih županija. Okvirni broj sudionika po školi je 100.

Voće i povrće

U jelovnike je uključeno više od 10 različitih vrsta voća i više od 20 različitih vrsta povrća.

Ocjena: vrlo dobar (4)

Učenici su jelovnik ocijenili ocjenom vrlo dobar (4). Mi smo tom ocjenom iznimno zadovoljni!

S projektom Zdravi odmor, želimo doprinijeti unapređenju svakodnevne prehrane u školama.

Zdravo odrastanje uz Podravku!

Školski obrok! Hm! Da li je to hrana koja se u školskoj kuhinji nameće djeci bez obzira na njihove želje ili je to niz probranih, maštovitih, ukusnih i zdravih jela u kojima osnovci uživaju? Podravka bira ovo drugo! Njeni vrsni kulinarski stručnjaci razvili su projekt školskih jelovnika s hranjivim obrocima koji doprinose zdravom odrastanju, ali i pričinjavaju gastronomski užitak.

Omiljena pizza, hamburger i sladoled nisu zabranjeni, samo su pripremljeni prema receptima nutricionista, a na jelovniku su i namirnice poput heljde, prosa i blitve bez kojih naši djedovi i bake nisu mogli zamisliti svoju svakodnevicu. Pohvalu takvom pristupu već su dali učenici koprivničkih osnovnih škola u kojima je projekt zaživio.

Cilj projekta Zdravi odmor je poboljšati prehrambene navike osnovnoškolaca putem pripreme zdravih školskih obroka u suradnji sa školama i roditeljima.

Niz probranih, maštovitih, ukusnih i zdravih jela u kojima osnovci uživaju!

Pizza, hamburger i sladoled nisu zabranjeni, a na jelovniku su i namirnice poput heljde, prosa i blitve…

Cilj projekta Zdravi odmor je poboljšati prehrambene navike osnovnoškolaca putem pripreme zdravih školskih obroka u suradnji sa školama i roditeljima.

Namijenjen je svima onima koji vode računa o dječjoj prehrani i naravno osnovcima!

Prije dvije godine uključili smo se u projekt „Jedinstveni jelovnik Grada Koprivnice“. Podravkini nutricionisti s Gradom Koprivnicom započeli su raditi na jedinstvenom jelovniku za sve gradske škole. Cilj projekta bio je ponuditi svim učenicima našega grada kvalitetne i raznovrsne obroke.

U školi smo organizirali edukaciju učenika i roditelja. Shvatili smo da svi imamo zajedničku želju – omogućiti djeci topao i kvalitetan obrok te tako pridonijeti njihovu zdravom odrastanju.

S obzirom na dobru prihvaćenost ovog projekta, Podravka je projekt proširila i izvan granica Koprivnice pod nazivom „Zdravi odmor“. Veselimo se što će i mnogi drugi učenici imati priliku jesti tople, kvalitetne i zdrave obroke.

ravnateljica OŠ „Đuro Ester“

mr. Sanja Prelogović

Znamo li što je to pravilna prehrana?

Pravilna prehrana treba biti navika. Navika da kombiniramo i jedemo raznoliku hranu na umjeren način. Stvaranjem navike od najranije, dječje dobi, gradimo dobar temelj kvalitetnog života i ugodne starosti. Kvalitetna prehrana potiče tjelesno, mentalno i socijalno blagostanje i tako doprinosi povećanju samopoštovanja i pozitivnoj slici o vlastitom tijelu.

Zajutrak (20%) Doručak (15%) Ručak (35%) Užina (10%) Večera (20%)

Zajutrak

Prvi obrok u danu koji pomaže postizanju boljih rezultata u školi, to može biti zdjelica žitarica s mlijekom ili šnita integralnog kruha s omiljenim namazom.

Doručak

Mali obrok do ručka ili međuobrok za koji je dobro pojesti neko voće, jogurt ili pola zdjelice žitnih pahuljica.

Ručak

Najobilniji obrok u danu koji je često sastavljen od nekoliko jela, a poželjno je da najmanje polovicu ovog obroka čini povrće.

Užina

Međuobrok za koji je pravi izbor neko voće ili šaka orašastih plodova, ovaj mali obrok nam pomaže da dnevni unos hrane ravnomjernije raspodijelimo.

Večera

Ne treba je preskakati, ali odabir neka budu lagani obroci poput šarene salate s tjesteninom i to barem 2 sata prije spavanja.

Pravilna prehrana podrazumijeva redovito uzimanje svih obroka tijekom dana, a naročito zajutraka. Što više cjelovitih proizvoda žitarica uz gotovo svaki obrok, za ručak i večeru obilje različitog povrća u tanjuru, voće za svaki međuobrok, a mesa ili još bolje ribe, malo u jednom ili dva obroka te malo mliječnih proizvoda za doručak i večeru. Biti oprezan sa zasoljavanjem hrane i voditi računa o namirnicama koje skrivaju neželjene masnoće, a slatkiše jesti u malim količinama i rijetko i to najbolje odmah poslije jela. Uhvati li nas neodoljiva želja za slatkim, dobro je odabrati malo suhog voća. Jednostavno, zar ne?

Masti, ulja, sol, slatkiši Meso, perad, riba, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi Voće i povrće Žitarice, riža, grah, kukuruz

Masti, ulja, sol, slatkiši

I one su sastavni dio naše prehrane, ali treba odabrati namirnice koje sadrže poželjne masnoće poput maslinovog i bučinog ulja, biti oprezan sa zasoljavanjem hrane, a slatkiše jesti u malim količinama.

Meso, perad, riba, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi

Ova grupa namirnica je bogata proteinima i nekim važnim vitaminima i mineralima poput vitamina A i B, željeza i kalcija, trebamo je jesti svaki dan u 2-3 obroka, a odlično je barem dva puta tjedno odabrati ribu.

Voće i povrće

Vrijedan su izvor vitamina, minerala i fitokemikalija, sadrže i vlakna; svaki dan treba pojesti barem 5 porcija, a mjera 1 porcije neka bude onoliko koliko stane u dlan.

Žitarice, riža, grah, kukuruz

Namirnice bogate ugljikohidratima sastavni su dio gotovo svakog obroka u danu, iz njih dobivamo vlakna naročito ako odaberemo proizvode iz cjelovitih žitarica

Piti treba i kad ne osjećamo žeđ, oko 6 čaša vode svaki dan

Energija nastaje sagorijevanjem hranjivih tvari: masti, ugljikohidrata i bjelančevina. Hranjive tvari koje nam osiguravaju energiju važne su i za izgradnju i funkcioniranje organizma. Za svakodnevnu zdravu prehranu potreban je njihov uravnotežen unos. Našem tijelu će najviše koristiti ako kombiniramo različite namirnice u jednom danu.

Ugljikohidrati trebaju biti glavni izvor energije u organizmu. Za naše tijelo su najvažniji oni koje dobivamo iz integralnih žitarica (proizvodi iz cijelog zrna žitarica), mahunarki i krumpira. Ugljikohidrati su i izvor vlakana koja pomažu našoj probavi.

Masti i ulja su najbogatiji izvor energije koji dobivamo iz hrane. Izvor su vitamina topivih u mastima (A, D, E i K), izgrađuju i štite naš organizam. Našem tijelu su jako korisna biljna ulja poput maslinovog, bućinog i suncokretovog i one masnoće koje dobivamo iz orašastih plodova (bademi, orasi, lješnjaci) te ribe.

Bjelančevine su važne za rast, razvoj i održavanje dobrog zdravlja našeg tijela. Dobivamo ih iz namirnica biljnog i životinjskog porijekla. Namirnice koje sadrže bjelančevine, a često ih koristimo su meso, riba, mlijeko, jaja, a poželjne su bjelančevine iz mahunarki i orašastih plodova.

Uključi svoju školu!

Sve aktivnosti našeg projekta Zdravi odmor koje se provode među učenicima osnovnih škola u Hrvatskoj vezane su za pripremu zdravih obroka u školama i pružanje korisnih informacija o pravilnoj prehrani. Nadamo se da ćemo time pomoći uspostavljanju pravilnih prehrambenih navika tijekom odrastanja koje će se trajno primjenjivati i u odrasloj dobi. Nudimo niz korisnih informacija za školsku kuhinju i vjerujemo da će učitelji i roditelji pronaći korisne savjete koje će moći svakodnevno primijeniti i u svom domu.


 
Program je ostvaren u suradnji s

Projekt podržavaju
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa
Ministarstvo zdravlja
Erasmus+
Edu For Health