Želiš da tvoje dijete jede tikvice u školi?

Uključi i svoju školu!

Pravilna prehrana

Pravilna prehrana treba biti navika. Navika da kombiniramo i jedemo raznoliku hranu na umjeren način. Stvaranjem navike od najranije, dječje dobi, gradimo dobar temelj kvalitetnog života i ugodne starosti.

Zajutrak (20%) Doručak (15%) Ručak (35%) Užina (10%) Večera (20%)

Zajutrak

Prvi obrok u danu koji pomaže postizanju boljih rezultata u školi, to može biti zdjelica žitarica s mlijekom ili šnita integralnog kruha s omiljenim namazom.

Doručak

Mali obrok do ručka ili međuobrok za koji je dobro pojesti neko voće, jogurt ili pola zdjelice žitnih pahuljica.

Ručak

Najobilniji obrok u danu koji je često sastavljen od nekoliko jela, a poželjno je da najmanje polovicu ovog obroka čini povrće.

Užina

Međuobrok za koji je pravi izbor neko voće ili šaka orašastih plodova, ovaj mali obrok nam pomaže da dnevni unos hrane ravnomjernije raspodijelimo.

Večera

Ne treba je preskakati, ali odabir neka budu lagani obroci poput šarene salate s tjesteninom i to barem 2 sata prije spavanja.

Pravilna prehrana podrazumijeva redovito uzimanje svih obroka tijekom dana, a naročito zajutraka. Što više cjelovitih žitarica uz gotovo svaki obrok, za ručak i večeru obilje različitog povrća u tanjuru, voće za međuobrok, a mesa ili ribe u jednom ili dva obroka te malo mliječnih proizvoda za doručak i večeru. Biti oprezan sa soljenjem hrane i voditi računa o namirnicama koje skrivaju neželjene masnoće. Slatkiše jesti rijetko, u malim količinama i najbolje odmah poslije jela.

Masti, ulja, sol, slatkiši Meso, perad, riba, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi Voće i povrće Žitarice, riža, grah, kukuruz

Masti, ulja, sol, slatkiši

I one su sastavni dio naše prehrane, ali treba odabrati namirnice koje sadrže poželjne masnoće poput maslinovog i bučinog ulja, biti oprezan sa zasoljavanjem hrane, a slatkiše jesti u malim količinama.

Meso, perad, riba, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi

Ova grupa namirnica je bogata proteinima i nekim važnim vitaminima i mineralima poput vitamina A i B, željeza i kalcija, trebamo je jesti svaki dan u 2-3 obroka, a odlično je barem dva puta tjedno odabrati ribu.

Voće i povrće

Vrijedan su izvor vitamina, minerala i fitokemikalija, sadrže i vlakna; svaki dan treba pojesti barem 5 porcija, a mjera 1 porcije neka bude onoliko koliko stane u dlan.

Žitarice, riža, grah, kukuruz

Namirnice bogate ugljikohidratima sastavni su dio gotovo svakog obroka u danu, iz njih dobivamo vlakna naročito ako odaberemo proizvode iz cjelovitih žitarica

Piti treba i kad ne osjećamo žeđ, oko 6 čaša vode svaki dan

Uključi svoju školu

Želiš da se tvoje dijete zdravo hrani?

Uključi i svoju školu!

Zdravi sat
Program je ostvaren u suradnji s

Projekt podržavaju
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa
Ministarstvo zdravlja
Edu For Health
Erasmus+